مطالعات و تحقیقات بسیاری در خصوص مراجعه مردم فروشگاه آنلاین و علل گرایش آنان انجام شده است .بیشترین عاملی که گرایش اصلی مردم به مراجعه به فروشگاه های اینترنتی را نشان داده است ، سهولت و آسانی این فروشگاه ها می باشد .
علاوه بر این بسیاری از این دلایل دیگر به خصوصیات منحصر به فرد محیط اینترنت مثل دسترسی فارغ از مرز به کالا و خدمات، وجود اطلاعات فراوان در مورد محصولات ، امکان مقایسه کالاها با یکدیگر و قیمت های آنان ، صرفه جویی در زمان، انعطاف پذیری در زمان خرید، عدم نیاز به تحرک فیزیکی، وجود قیمت های رقابتی، تنوع محصولات و سهولت در سفارش خرید برمی گردد.
آمار های طی چندسال اخیر حاکی از آن است که مراجعه به فروشگاه آنلاین و خرید اینترنتی با افزایش 60 درصدی مواجه است .
با این حال موانع محدودی در خصوص عدم مراجعه به فروشگاه آنلاین تعیین شده است ، موانعی همچون قطعی فراوان شبکه اینترنت ، تاخیر در دریافت مرسوله خریداری شده ، عدم آشنایی با خرید اینترنتی ، عدم ارائه کالاها و خدمات با کیفیت توسط فروشگاه داران که سبب شده است فروشگاه آنلاین در برخی از موارد با شکست روبرو شود .
لذا برای موفقیت در فروشگاه آنلاین باید موارد ذیل در نظر گرفته شود :
- بهترین ابزار برای ایجاد اطهینان برای خرید محصول، وجود نظرات مشتریان است
- اگر می خواهید مشتریان به خرید محصول شها علاقه نشان بدهند باید تصاویر باکیفیت و متعددی از محصول خود داشته باشید.
- باید پرداخت را برای مشتری خیلی راحت کنید. محیط پرداخت مطمئن وقابل اعتمادی برای مشتریان خود محیا کنید
- ۹۷/۰۷/۲۱